'Indiase' salontafel van de vlooienmarkt!

Een paar weken geleden ben ik naar de vlooienmarkt in de Brabanthallen geweest.
(We dachten patricia van Huize Vizzini weg te zien rijden dus we grapte nog nu hoeven we niet meer hihi ) 

Maar meteen bij binnenkomst viel mijn oog op een donkerbruine tafel. 


De kleur was niet mooi maar je zag op de plekken waar hij flink gebruikt was dat er vrij licht hout onder zat.
Ik viel vooral voor het mooie ijzerwerk wat er aan de tafel zit.


Dat had ik weleens gezien bij tafels die o.a. bij W.oonland te koop zijn.
Ze schijnen uit India te komen.
Alleen waren die tafels daar heeeel erg duur..en voor deze tafel vroegen ze maar een paar tientjes! :)
Dus toen was ik al verkocht..zag het al helemaal voor me Hoe mooi hij zou kunnen worden.. maar het blijft altijd spannend of het mooi hout is wat eronder zit! 
Een paar dagen later meteen de tafel 2 keer in de afbijt en flink met de staalborstel erop en yes...mooi hout! Echt ontzettend blij mee!

 


En het is een goeie stevige tafel voor als Davy gaat stappen! ;) al zal dat nog eventjes duren hoor..

 

De oude deur vond ik pas bij een kringloop!
Hij was eerst gebladderd..ook mooi maar ik kon niet wennen aan de kleur. Hij was te geel bij de bank. Dus heb hem toch geschilderd met verschillende tester potjes van Le Noir & Blanc.
Vind hem nu mooier bij de bank passen.

Verder wil ik iedereen hele fijne kerstdagen wensen em de allerbeste wensen voor 2017!
Liefs Daniëlle
♡ 

 P.s.
Bedankt voor de reacties en felicitaties op mijn vorige bericht!


10 opmerkingen:

  1. Wat weer een leuk blog bericht en wat zijn de tafel en deuren mooi geworden en wat is het sfeervol. fijne dagen, groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tafel is zeker mooi geworden en prachtig de deur achter de bank (wil ik ook nog steeds, maar nog geen mooie deur gevonden). Ook voor jouw gezin de beste wensen voor 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed geslaagd weer :))
    Geniet er maar van dat hij nog zo klein is, gaat snel allemaal.
    Jullie ook hele fijne dagen en een goed en gezond 2017
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent goed goed geslaagd op de rommelmarkt, heel mooi tafeltje voor een paar tientjes! Je hebt een gezellige woonkamer.
    Gezellige dagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie salontafel, en zoals je hem opgeknapt hebt helemaal.
    Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De tafel en de deur zijn erg mooi geworden!
    Fijne feestdagen!
    Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is de tafel gaaf geworden en dat voor een paar tientjes!

    Hele fijne feestdagen gewenst, met iedereen die je lief is!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige vondsten en mooi bewerkt!
    Geniet er van.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ie mooi geworden! Ik ben een beetje laat met reageren voor de fijne feestdagen maar voor een fijne jaarwisselingwens ben ik nog net op tijd! Ik wens je een goed en gezond 2017 toe!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt!
Altijd leuk als je een reactie achterlaat over wat jij ervan vind!:)