Een randje van goud...

Weken geleden liep ik door een kringloop waar ik meestal niet zoveel vind.
Maar omdat het toch vlakbij mijn werk is wip ik toch soms even binnen. 

Deze keer had ik er zomaar 2 mooie vondsten!
Vandaag zal ik er een van laten zien..

Ik vond een megagrote spiegel, zwart geverft maar je kon zien dat er goudkleur onderzat doordat de zwarte verf op sommige plekken afgebladderd was.


De spiegel was verder in goede staat en had mooi facet geslepen glas.
Ik zag hem al helemaal hangen boven de schouw met een mooie krans erop!

    


Ik ging de lijst eerst alleen schuren om te kijken wat er tevoorschijn kwam.
De spiegel zelf haalde ik eruit omdat ik hem anders zou beschadigen met het schuurpapier .
(weet ik uit ervaring ;)

Eerst begonnen met 'slordig' schuren en juist dat maakte hem al mooi!
Een beetje hout..een beetje zwart.. en een beetje goud!
Nog een grey-wash eroverheen en de lijst was klaar!


Toen wilde ik natuurlijk de spiegel erin zetten..
Helaas ging dat niet helemaal goed en kwam er een grote barst in de spiegel..
Wat baalde ik daarvan zeg!
Nu dus maar alleen de lijst boven de schouw opgehangen.



Voor mij is de lijst nu goud waard!! :D


Ik heb zelfs visitekaartjes laten maken met de laatste foto op de voorkant!

Tot de volgende keer!
Liefs Daniëlle



P.s.

Ik hoop binnenkort op een gezellige kerstmarkt te staan!

WANNEER:
Woensdag 9 December 2015

TIJD:
14:00 ~ 21:00

WAAR:
WILHELMINAHOF
 Wilhelminalaan 13
5306 XA Brakel



 WELKOM!
WIE WEET TOT ZIENS!!




23 opmerkingen:

  1. Ohhh, wat zonde van de spiegel...juist omdat het ook een mooi facet geslepen exemplaar was. Maar de lijst zelf staat gelukkig ook zonder spiegel heel mooi boven de schouw.

    Veel plezier op de kerstmarkt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou helemaal mooi toch zo, niks meer aan doen zou ik zeggen.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer van de spiegel zeg. Maar het is wel een mooi plaatje geworden zo in je huis. Mooi voor op je visitekaartjes.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van je spiegel, maar zo is het ook super leuk...
    Fijne avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel jammer, maar gelukkig is de lijst ook zonder spiegel mooi genoeg om neer te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een plaatje zo die lijst met de krans. Je hebt geen spiegel meer nodig. Mooie vondst!
    Groeten van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat het niet lukte zoals je voor ogen had, het resultaat is er niet minder op!
    Succes met je verkoop.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met of zonder spiegel, je hebt er toch een mooie eye-catcher van gemaakt! En ik begrijp heel goed waarom je deze laatste foto op je visitekaartje hebt gekozen...mooi!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De spiegel staat prachtig zo boven de schouw, toch maar goed dat je even bij de kringloop binnengegaan bent.
    Groet,
    Gerda - M'n Woonstek en Leven

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat jammer van de spiegel.....maar je hebt gelijk....ook zo goud waard. Echt prachtig

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel voor je lieve berichtje op mijn blog. Wat een geluk om zo'n mooie spiegel te scoren. Alleen jammer dat die gebroken is. Maar je hebt wel een prachtige lijst over gehouden. Staat mooi zo boven de schouw.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook zonder spiegel staat het erg mooi! Brakel is voor mij in de buurt, misschien kom ik wel even kijken. Als de tijd tenminste gunstig uitkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat staat dit mooi....een gelukstreffer...ook zonder spiegelglas ;-)

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie lijst hoor en zo staat het toch hartstikke leuk boven de schouw!
    Succes in Brakel!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is balen, na je schuurwerk wil je enthousiast het eind resultaat zien en dan krak..
    Toch denk ik dat ik zonder de spiegel mooier vind, mooi rustig zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is balen, na je schuurwerk wil je enthousiast het eind resultaat zien en dan krak..
    Toch denk ik dat ik zonder de spiegel mooier vind, mooi rustig zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat je nu dan toch weer eens iets moois vond bij de kringloop! De lijst is prachtig zo op de schouw. een mooie aanwinst (ook zonder spiegel!).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer van de spiegel maar hij staat zo als de andere ook al zeggen erg mooi zo. Ik vind de laatste foto ook erg mooi. Geweldig zo'n kacheltje moeten het hier doen met een electrische met mdf schouw ;-).

    Veel plezier en goede zaken op de kerstmarkt .

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ah.....dat was balen! Maar zo is ie ook prachtig hoor! Leuk om zoiets bij de kringloop te vinden!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohh wat erg dat de spiegel net brak na al dat schuren , maar ik moet zeggen dat het geweldig staat op de schouw , ik mis de spiegel niet eens .
    Succes met de kerstmarkt .
    Groetjes, Christel , garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat zul jij gebaald hebben zeg, maar zo vind ik hem dus ook gewoon onwijs gaaf! Veel succes en plezier op je kerstmarkt!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Danielle,

    Wat een prachtige spiegel! Jammer dat hij niet in tact gebleven is maar al met al is de lijst ook een plaatje! Ik ben benieuwd naar je andere kringloopvondst :) Hoe was het op de kerstmarkt?

    Groetjes Marieke
    www.rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mag ik vragen wel blad je hebt gebruikt voor de krans?
    Vr groet Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt!
Altijd leuk als je een reactie achterlaat over wat jij ervan vind!:)